راهنمای انتخاب کاندوم مناسب قبل از خرید

راهنمای انتخاب کاندوم مناسب قبل از خرید


راهنمای خرید کاندوم و انتخاب کاندوم مناسب

انتخاب کاندوم با سایز مناسب یکی از مسائل مهمی است که در روابط جنسی به آن توجه نمیشود. خرید یک محصول جنسی مناسب شما لذت و راحتی در انجام کار را برای شما دوچندان میکند. کاندوم یکی از محصولات جنسی است که دارای تنوع زیادی بوده و در خرید آن باید توجه لازم را بعمل آورد. قبل از خرید کاندوم باید به نوع آن (تاخیری، نازک، روان کننده، خاردار) و بعد به سایز آن ( کوچک، متوسط، سایز بزرگ ) توجه کرد. ما به شما روش انتخاب یک کاندوم خوب را در عمده فروش خواهیم گفت، در ادامه شما را برای انتخاب یک کاندوم مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

معرفی انواع کاندوم و راهنمای خرید کاندوم مناسب

خرید کاندوم و مشکلات عجیب مشتریان

کاندوم یکی از مهم‌ترین وسایل مراقبتی و بهداشتی است که در روابط جنسی زوجین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما متاسفانه افراد بسیار زیادی هنگام خرید به مشکلات عجیب ولی شایع برخورد می‌کنند. برای مثال به دلیل خجالت از متصدی داروخانه یا سایر فروشگاه‌ها از خرید این وسیله بهداشتی منصرف می‌شوند. به همین دلیل تن به روابط جنسی محافظت نشده می‌دهند که خطرات ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را به شدت بالا می‌برد. در حال حاضر روش‌های بهتری نیز برای فروش کاندوم استفاده می‌شود و می‌توانید انواع کاندوم را با توجه به نکات خرید این وسیله بهداشتی بدون هیچ مشکلی خریداری کنید.

معرفی انواع کاندوم

معرفی انواع کاندوم

در قفسه‌های فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها کاندوم‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. البته هر یک از مدل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و برای افراد یا روابط جنسی مشخصی توصیه می‌شوند. به همین دلیل زمانی که قصد خرید کاندوم را دارید، باید به مشخصات و کاربردهای هر یک از کاندوم‌ها شناخت داشته باشید. همچنین دقت کنید که انتخاب کاندوم نامناسب در دراز مدت می‌تواند صدمه جدی به سلامت یا کیفیت روابط جنسی شما وارد کند.

کاندوم‌های لاتکسی معمولی

کاندوم لاتکسی ساده جزو محبوب‌ترین سری محصولاتی است که توسط مشتریان این ابزار مراقبتی استفاده می‌شود. یک کاندوم کاملا ساده که هیچ ویژگی خاصی ندارد و تنها برای جلوگیری از بیماری‌ها و بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه کنید که کاندوم‌های لاتکسی ساده هیچ گونه روان کننده یا ماده تاخیری داخل یا روی خود ندارد، به همین دلیل در صورت نیاز باید به صورت جداگانه از این دسته لوازم مقاربتی در روابط جنسی خود استفاده کنید.

کاندوم‌های خاردار

بدون شک کاندوم‌های خاردار می‌توانند کیفیت و لذت رابطه جنسی را به طور قابل توجهی افزایش دهند. پس اگر شما هم می‌خواهید یکنواختی را از روابط جنسی خود حذف کنید، مدل‌های خاردار را برای خرید کاندوم انتخاب نمایید. بر روی کاندوم‌های خاردار خارهای لاتکسی با الگویی خاص طراحی شده تا بتواند اعصاب آلت تناسلی زنانه را بهتر تحریک کنند. به همین دلیل می‌توانند ناحیه کلیتوریس را بهتر تحریک نماید و باعث افزایش لذت شوند.

خرید کاندوم خاردار

سری کاندوم‌های تاخیری

کاندوم‌های تاخیری با نام‌های Ultra delay یا Double Delay در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. به دلیل ویژگی تاخیری و جلوگیری از زودانزالی کاندوم‌های دارای تاخیری جزو برترین سری‌ها در فروش کاندوم هستند. در لایه داخلی این سری کاندوم از ماده‌های تاخیری مخصوصی استفاده شده و می‌تواند انزال را در آقایان حدود 15 تا 45 دقیقه به تاخیر بیاندازد. همچنین هنگام استفاده از این سری کاندوم‌های دیگر نیازی نیست که از اسپری، قرص یا ژل تاخیری استفاده کنید.

خرید کاندوم تاخیری

کاندوم نازک یا Thin

کاندوم‌های لاتکسی نازک جزو جدیدترین سری است که به تازگی عرضه شده است. به دلیل نازک بودن لایه کاندوم که در برخی برندها به 0.3 میلیمتر می‌رسد، لذت رابطه جنسی افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که کاندوم‌های نازک به راحتی پاره می‌شوند. به همین دلیل در هنگام استفاده باید مراقب پاره شدن کاندوم باشید. همچنین در هنگام خرید کاندوم نازک لحظه‌ای به خرید اسپری‌های تاخیری فکر نکنید؛ زیرا این اسپری‌ها باعث کاهش مقاومت کاندوم و پارگی آن می‌شوند.

خرید کاندوم نازک

کاندوم فانتزی 

خرید کاندوم فضایی و فانتزی

 

کاندوم‌های فضایی فانتزی

بدون شک خرید کاندوم فانتزی می‌تواند در روابط جنسی شما منحصر به فرد باشد. کاندوم‌های فانتزی از لحاظ ظاهری کاملا با سایر مدل‌های این وسیله مراقبتی متفاوت هستند. روی لایه اصلی کاندوم‌های فضایی چند خار سیلیکونی طراحی شده که معمولا رنگی هستند.

همچنین کاندوم‌های فضای به چند سری مختلف مانند ماهی، دو شاخ و مارپیچی تقسیم می‌شوند. البته دقت داشته باشید که کاندوم‌های فضایی به صورت ممتد مورد استفاده قرار بگیرند؛ زیرا باعث کاهش حساسیت اعصابت آلت تناسلی زنان به مرور زمان خواهند شد.

خرید کاندوم تحریک کننده

نکات مهم در خرید بهترین کاندوم

در هنگام خرید کاندوم باید چند نکته بسیار مهم در در ذهنتان به خاطر داشته باشید. دقت کنید که کاندوم یک وسیله بهداشتی و مراقبتی است که روی کیفیت روابط زناشویی و سلامت جسمیتان تاثیر مستقیم می‌گذارد. به همین دلیل باید به کیفیت و خرید درست آن اهمیت دهید. البته مراکز فروش کاندوم سعی می‌کنند که به مشتریان نکات مهم را گوشزد نمایند.

توجه به سایز کاندوم

اولین و مهم‌ترنی نکته در خرید کاندوم توجه به سایز است. اگر کاندومی که انتخاب می‌کنید کوچک باشد، به دلیل فشار زیاد در هنگام رابطه جنسی پاره خواهد شد و خاصیت مراقبتی خود را از دست می‌دهد. همچنین در صورت بزرگ یا گشاد بودن، احتمال خارج شدن کاندوم در حین رابطه وجود دارد. به همین دلایل هنگام خرید باید سایز مناسبی را انتخاب کنید تا به چنین مشکلات خطرناکی بر نخورید.

انتخاب مدل مناسب

در بخش‌های قبلی سعی کردیم که با معرفی مدل‌های مختلف کاندوم شما را برای رعایت این نکته آماده کنیم. سعی داشته باشید که سری کاندوم کاملا متناسب با سبک روابط جنسی و سیستم بدن شما باشد. همچنین سعی کنید کمتر سراغ کاندوم‌های خاردار یا فضایی بروید؛ زیرا طی بلند مدت برای سلامت جنسی بانوان مشکل ساز هستند.

بررسی تاریخ انقضا

بررسی تاریخ انقضا از دیگر نکات بسیار مهم خرید کاندوم است که نباید هنگام خرید به هیچ عنوان فراموشش کنید. کاندوم‌هایی که تاریخ مصرفشان گذشته، هیچ یک خواص مهم خود را در طول رابطه جنسی در اختیار مصرف کننده قرار نمی‌دهند. برای مثال کاندوم‌های تاخیری که تاریخ مصرفشان گذشته، هیچ گونه تاثیر تاخیری نخواهند داشت. همچنین احتمال پارگی کاندوم‌های تاریخ گذشته بالا بوده و حتی ممکن است باعث بیماری‌های پوستی شوند.

در هنگام خرید حساسیت‌های خود را فراموش نکنید

اگر شما هم در هنگام پوشیدن دستکش‌های لاتکسی دچار سوزش می‌شوید، به هیچ عنوان کاندوم‌هایی با این جنس را خریداری نکنید. شرکت‌های تولید کننده برای حل این مشکل فروش کاندوم بدون حساسیت را آغاز کردند تا به شما افراد با پوست‌های حساس بروند. با استفاده از کاندوم‌های ضد حساسیت دیگر نیازی نیست که نگران مشکل خاصی مانند سوزش باشید.

خرید کاندوم بدون خجالت!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام خرید کاندوم خجالت می‌کشید، می‌توانید از روش‌های جدید این کار کمک بگیرید. روش خرید اینترنتی کاندوم می‌تواند شما را از شر چنین مشکلاتی خلاص کند. کافیست وارد سایت شوید و کاندوم مورد نظر را سفارش دهید تا محصول با بسته بندی محرمانه به دستتان برسد.

راهنمای سایز کلندوم و خرید کاندوم

راهنمای انتخاب کاندوم مناسب

برخلاف باور اکثر ما، کاندوم‌ها تک سایز یا اصطلاحا فری سایز نیستند! برای اینکه آمیزش راحتی داشته باشید، باید از کاندوم‌های مناسب خود استفاده کنید. پیش ازخرید کاندوم باید بدانید کدام سایز کاندوم برای شما مناسب است. برای اینکار باید بتوانید بدرستی آلت خود را اندازه گیری کنید.

کاندوم ها اغلب سایز استاندارد هستند و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند مگر در حالتی که آلت فرد بزرگتر از حد استاندارد باشد و قطر آن بیش از ۷ سانتیمتر باشد که برای این دسته افراد کاندوم سایز بزرگ در نظر گرفته شده است. از نظر طول نیز همین شکل است و کاندوم های استاندارد با طول ۱۷ سانتیمتر ساخته می شوند و البته نیازی نیست کاندوم تا انتهای آلت را بپوشاند. در ایران نیز 99 درصد کاندوم های تولیدی یا وارداتی سایز استاندارد هستد.

دلیل اصلی اینکه تصور می‌کنیم هر کاندومی برای ما مناسب است، ماهیت کشسان یا اصطلاحاً استرچ آنها است. اما الزاماً چون کشسان هستند برای هر فردی مناسب نیستند. احتمال پاره شدن کاندوم‌ هایی که برای شما کوچکند بسیار زیاد است زیرا بیش از حد تحمل خود کش می‌آیند. در طرف مقابل اگر سایز کاندوم برای شما بزرگ باشد، احتمال لیز خوردن و افتادن آن حین آمیزش بدون اینکه متوجه شوید وجود دارد. هر کدام از این حالات ممکن است شما را در معرض بیماری های مقاربتی و یا بارداری ناخواسته قرار دهد.
البته نباید خیلی نگران شوید. کاندوم‌هایی که در کشور موجود‌اند عموماً سایز معمولی هستند که برای اکثر افراد مناسب است. ما توصیه می‌کنیم همیشه از یک سایز کاندوم (معمولی) شروع کنید و حسب تجربه در صورت نیاز به سایزهای دیگر فکر کنید.

جدول سایز کاندوم‌

جدول توضیح Nominal Width یا پهنای اسمی درج شده روی بسته کاندوم

به طور استاندارد، سایز کاندوم‌ در ابعاد جدول ذیل عرضه می‌شوند. پهنای اسمی (Nominal Width) درج شده روی بسته کاندوم، شاخص تعیین اندازه در صنعت کاندوم‌سازی است.

سایز کوچک پهنای اسمی تا ۵۱ میلیمتر و طول تا ۱۸۰ میلیمتر
سایز معمولی پهنای اسمی تا ۵۴ میلیمتر و طول تا ۲۰۰ میلیمتر
سایز بزرگ پهنای اسمی تا ۶۰ میلیمتر و طول تا ۲۰۵ میلیمتر

اکثر افراد جامعه در این سه سایز و بخصوص سایز معمولی جای می‌گیرند. البته کاندوم‌های سایز بسیار بزرگ هم برای افرادی طراحی شده‌اند که با سایزهای فوق راحت نیستند. بر اساس ادعای سازندگان کاندوم تنها ۶ درصد از مردان جهان واقعا به کاندوم‌های سایز بسیار بزرگ نیاز دارند. پهنای اسمی این کاندومها تا ۶۹ و طول اسمی آنها تا ۲۲۳ میلیمتر است. البته ابتدا یا سر آلت نیز بدلیل بیشترین تمرکز اعصاب، ممکن است بزرگتر از ابعاد کلی آلت باشد که در این صورت کاندوم‌ها با طراحی بازتر برای سر آلت مناسب تر اند.

ممکن است با خواندن این اعداد کمی متعجب شوید و یا اگر پیشتر از طول آلت خود مطلعید، تا حدی نا امید شوید. اگر درست است باید دقت کنید که این اعداد مربوط به ابعاد استاندارد کاندوم‌ها هستند و به طور عادی همیشه بزرگتر از طول نرمال آلت مردانه تعریف شده‌اند.

لذا اینکه طول اسمی همه کاندوم‌ها بیش ۱۶۰ میلیمتر است ارتباطی به طول نرمال آلت مردانه ندارد. عملاً کاندوم‌ها مثل شلواری هستند که همیشه بزرگتر از قد شماست. البته ناگفته نماند که ابعاد آلت انسان‌ها به علل مختلفی از جمله نژاد و تغذیه بستگی دارد.

چطور آلت خود را برای یافتن سایز کاندوم، اندازه‌گیری کنیم؟

بعید نیست همه پسرها و مردها یک زمانی از سر کنجکاوری آلت خود را اندازه‌گیری کرده باشند اما احتمالاً این اندازه‌گیری چندان دقیق نبوده است. کنار گذاشتن یکی دو دقیقه برای اندازه‌گیری دقیق آلت و در نتیجه لذت و امنیت بیشتر در اثر انتخاب کاندوم درست کاملاً به صرفه است.
برای اندازه‌گیری طول، نیاز است که آلت در حالت نعوظ (راست شده) باشد. سپس یک سر خط‌کش را در انتهای آلت (سمت شکم) و بالای آن قرار دهید و سر دیگر خط‌کش را تا سر آلت و نوک آن بکشید. سپس اندازه را یادداشت کنید. طول کاندوم‌ها معمولاً بزرگتر از نیاز عمومی طراحی شده است بنابراین اندازه‌گیری طول آلت صرفاً برای اطلاع خودتان است. طول کاندوم معمولاً با عنوان Length روی بسته‌بندی کاندوم ذکر شده است. اگر اندازه طول آلت شما کمتر از این عدد باشد محصول از نظر طولی مناسب شماست.
برای اندازه‌گیری محیط آلت که در تعیین سایز نقش مهمتری دارد کافیست در همان حالت نعوظ، خط‌‌کش را یک سانتیمتر بالاتر از انتهای آلت به دور آن بپیچید بدون اینکه آلت تحت فشار قرار گیرد. محیط را هم یادداشت کنید.
با داشتن این عدد می‌توانید از کاندوم متناسب خود استفاده کنید. دقت کنید که همانطور که گفتیم اندازه محیط برای انتخاب سایز کاندوم در اولویت است زیرا معمولاً کاندوم‌ها آنقدر بلند ساخته می‌شوند که نگران طول آنها در سایزهای مختلف نباشیم. حالا سوال اینجاست که چه نسبتی میان این اعداد و پهنای اسمی درج شده روی بسته کاندوم برقرار است یا به عبارتی کدام کاندوم مناسب ما است؟

خرید کاندوم - خرید اینترنتی کاندوم

بعد از دانستن اندازه ام چه کنم؟

حالا می‌رسیم به تعیین کاندوم مناسب. همانطور که متوجه شده‌اید اندازه پهنای اسمی یا Nominal Width درج شده روی بسته‌بندی کاندوم با اندازه محیط آلت تفاوت دارد. اما این دو با هم در ارتباط هستند.
استفاده از جدول زیر کمک می‌کند که کاندوم مناسب خود را انتخاب کنید.
جدول ارتباط محیط آلت با پهنای اسمی

  • محیط آلت سایز پهنای اسمی یا Nominal Width پیشنهادی
  • کوچتر از ۱۱۹ میلیمتر : کاندومهای سایز کوچک
  • ۱۱۹ تا ۱۳۰ میلیمتر : کاندومهای سایز متوسط یا معمولی
  • بیش از ۱۳۰ میلیمتر : کاندومهای سایز بزرگ

نتیجه گیری

بیشتر ما در ایران از اهمیت سایز کاندوم برای داشتن رابطه ایمن‌ و لذت بخش غافلیم. متاسفانه در ساخت یا وارد کردن کاندوم‌ها هم، این مسئله تا لحظه ویرایش این مطلب، چندان مد نظر نبوده است. در حال حاضر یافتن برند قابل قبولی که سایزبندی مناسبی برای کاندوم‌ها ارائه می‌کند در کشور آسان نیست و 99 درصد کاندوم های تولید کشور سایز نرمال دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− 5 = هیچ